Tags:

DEMI MASA

BONDA

BONDA
HALIMAH BINTI ABDULLAH

WE LOVE TOK GURU

BlogMalaysia.com

LOKASI ONLINE

Promosi Takaful

BLOG KAWAN

Pemimpin

Melawat Binatang di Zoo Melaka

Disediakan Oleh: Keluarga Hussin dan Halimah Sunday, April 4, 2010
3 April 2010 (Sabtu): Alhamdulillah, diberi peluang juga untuk Keluarga Shamsueri mencoretkan sedikit berita untuk dikongsi dengan semua ahli keluarga dan sahabat pelayar setia blog ibnuhussin.com.

Seperti yang semua maklum, sekarang ni Kak Sue praktikum Guru KPLI di Sekolah Keb. Tanjung Minyak , Melaka sehingga Mei 2010. Oleh itu, Ambo bersama Harith & Fahmy akan ke Melaka setiap ujung minggu. Manakal Naufal pula tinggal di Melaka bersama Umminya. (ada orang jaga).

Sabtu lepas, kami sekeluarga mengambil peluang untuk melawat binatang2 peliharaan di Zoo Melaka. Walaupun dah setahun lebih berulang alik ke Melaka, nilah kali pertama kami sekeluarga masuk Zoo tu. Sebelum ni kami hanya melawat Bandar Hilir, Pantai Puteri dan Beberapa pantai lain kat Melaka.

Alhamdulillah, selama kami melawat zoo Melaka, banyak binatang yang dapat kami tonton dan yang paling seronok apabila Harith & fahmy dapat melihat dan mengenal pelbagai binatang yang sebelum ini hanya dilihat di dalam TV dan buku2 sahaja. Keseronokan mereka sehingga mereka terlupa akan kepenatan berjalan yang agak jauh (tak kurang 4km kot) untuk menghabiskan pusingan.

Selepas penat kami menziarah binatang2 tersebut, kami ke Giant untuk menjamu selera di medan Selera Giant sambil Harith & Fahmy bermain di taman yang disediakan.

Alhamdulillah, kami menjamu selera dengan menu Nasi Ayam dan Shizzeling Mee Hangus (terlebih masak). InsyaAllah, Minggu depan kami akan ke Melaka lagi dan tak pasti lagi ke mana kami akan ziarah....


disediakan oleh:
Shamsueri Sekeluarga

3 Responses to Melawat Binatang di Zoo Melaka

  1. Alhamduillah...best tu sekali sekala p melihat haiwan2 di dalam zoo negera.. Kas tak pernah lagi p zoo Melaka tu..walaupun selalu p berkursus di Melaka. InsyaAllah next next time kot baru kas p.

     
  2. Anonymous Says:
  3. ok tu... kalau jalan memang penat, tapi dapat lihat banyak binatang. klu naik keretapi, tak penant, tapi nak ambil gambar susah plak...

    shamsueri

     
  4. Unknown Says:
  5. Assalamualaikum Tuan/Puan.

    Salam dari Kita Holidays Travel & Tour Indonesia.
    Kalau Tuan/Puan nak melawat ke Indonesia, jangan risau hati sila hubungi kami di:

    KITA HOLIDAYS TRAVEL & TOUR INDONESIA
    Tour operator & Travel Agency

    Kami memberikan pengkhidmatan tour ground handling di beberapa daerah yang favorit untuk di lawati di Indonesia. Kami arrange secara profesional dan dengan penuh rasa kekeluargaan, juga dengan harga tour yang sangat berpatutan seperti ke : Padang dan Bukittinggi Tour, Aceh Tour, Medan Tour, Jakarta dan Bandung Tour, Jogjakarta Tour dan Bali Muslim Tour.

    Contact person : Amsyahril
    Mobile : +6285263007445
    E-Mail : am_holidays@yahoo.com / kita_holidays@yahoo.com / kitaholidays@yahoo.com.

     

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TAJUK & CERITA TERKINI

TABUNG KELUARGA


Komen Terkini

Get This Recent Comment Widget!

TENTANG KAMI

My photo
Keluarga Hussin dan Halimah, berasal di Kampung Btg.Gedik Gual Ipoh, Tanah Merah Kelantan. Ahli Keluarga terdiri daripada Hussin dan Halimah serta anak-anaknya seramai 10 orang (6 lelaki, 4 perempuan). Keluarga Hussin & Halimah merupakan sebuah keluarga yang besar yang dihiasi kegembiraan, keceriaan dan kejayaan serta keberkatan. Merupakan salah satu keluarga contoh di kampung tersebut.

HUSSIN & HALIMAH

HUSSIN & HALIMAH

KAWAN-KAWAN