Tags:

DEMI MASA

BONDA

BONDA
HALIMAH BINTI ABDULLAH

WE LOVE TOK GURU

BlogMalaysia.com

LOKASI ONLINE

Promosi Takaful

BLOG KAWAN

Pemimpin

Pelihara Puyuh & Ikan Keli Jadi Hobi Baru Ayah

Disediakan Oleh: Keluarga Hussin dan Halimah Monday, May 25, 2009
Walaupun kesihatan ayah kadang-kadang tidak menentu, tetapi masa terluang yang ada membuat ayah mula menginginkan untuk diisinya dengan aktiviti lain. oleh itu, pemeliharaan puyuh dan menternak ikan keli di rumah menjadi pilihan ayag. kini 100 ekor puyuh telur telah dibeli yang mungkin tinggal beberapa hari lagi untuk bertelur. Manakala, kolam ikan keli dibelakang rumah masih dalam pembinaan lagi. Mengikut ayah, "lepas je kolam ni siap, kita tak leh masuk ike lagi, sebab bau semin. Jadi, boleh la jadi kolam renang cucu-cucu balik cuti ni..." kata ayah sambil tersenyum. pemeliharaan ini hanya untuk makan keluarga dan selebihnya untuk dijual di kadai abe kamil yang dijangka boleh makan bermula puasa ni. -Ja&Joe

2 Responses to Pelihara Puyuh & Ikan Keli Jadi Hobi Baru Ayah

  1. tak sabar2 nak balik kg.. nanti leh la pekene telur puyuh yang cute miut tu.. :)

     
  2. Hulubalang Says:
  3. "lepas je kolam ni siap, kita tak leh masuk ike lagi, sebab bau semin. Jadi, boleh la jadi kolam renang cucu-cucu balik cuti ni..."

    Yg ni kena tambah sikit, bukan cucu saje. Anak yg kat johor ni jadi kepala kepada cucu ayah...hehehe

     

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TAJUK & CERITA TERKINI

TABUNG KELUARGA


Komen Terkini

Get This Recent Comment Widget!

TENTANG KAMI

My photo
Keluarga Hussin dan Halimah, berasal di Kampung Btg.Gedik Gual Ipoh, Tanah Merah Kelantan. Ahli Keluarga terdiri daripada Hussin dan Halimah serta anak-anaknya seramai 10 orang (6 lelaki, 4 perempuan). Keluarga Hussin & Halimah merupakan sebuah keluarga yang besar yang dihiasi kegembiraan, keceriaan dan kejayaan serta keberkatan. Merupakan salah satu keluarga contoh di kampung tersebut.

HUSSIN & HALIMAH

HUSSIN & HALIMAH

KAWAN-KAWAN