MERENTAS DESA

Disediakan Oleh: Keluarga Hussin dan Halimah Friday, August 7, 2009
Pada 28 Julai 2009 (Selasa), Aktiviti merentas desa dilakukan. Dalam program ni, peserta kursus kena berlari sejauh 10km bagi lelaki dan 8km bagi perempuan. Laluan merentas desa hanya sekitar dan berhampiran dengan AKMAL.

Aktiviti merentas desa ini bermula dari jam 8.00pagi sehingga 1.00tgh. Semua peserta diwajibkan menyertai larian merentas desa ini.


Alhamdulillah, selepes penat berlari sejauh 10km..kas hanya berjaya menduduki tempat ke-20 daripada 50 org (bagi ketegori lelaki). Kira hebat juga la tu..hihihi..walaupun stamina tak kuat dan kurang latihan dalam larian.

Selepas abis je merentas desa, kaki dah mula terasa sakit. Lenguh-lenguh yang teramat sangat. Namun aktiviti ini menyeronokkan sebab tak pernah kas merentas desa sejauh tu. Kepenatan amat terasa, macam tak percaya kas boleh sampai dan menduduki tempat ke-20 walaupun kas rasa kas tak mampu berlari.

Sekian.
Cerita dari: Mohd Kasturi di Melaka

3 Responses to MERENTAS DESA

  1. shamsueri Says:
  2. wah, hebat jugak kas ni, 20/50...
    pepn, tahniah3x

     
  3. faizul Says:
  4. boleh lawan rentas desa gak ni..hehehe.

     
  5. hihi..tu pun dah separuh nyawa nak tamatkan larian tu..hihi..

     

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

MAKLUMAN

Sekiranya display cerita hanya memaparkan satu / dua cerita sahaja, Para tetamu blog boleh menekan topik-topik yang berada di bawah ini untuk tatapan atau bacaan. Sebarang kesulitan amatlah dikesali.

(masalah teknikal display/publishing ini tidak dapat diatasi walaupun pelbagai cara telah dilakukan. Sekiranya mana-mana tetamu blog yang pakar dalam bab ni, bolehlah memberi cadangan penyelesaian melalui kotak borak-borak)

TAJUK & CERITA TERKINI

TABUNG KELUARGA


Komen Terkini

Get This Recent Comment Widget!

TENTANG KAMI

My photo
Keluarga Hussin dan Halimah, berasal di Kampung Btg.Gedik Gual Ipoh, Tanah Merah Kelantan. Ahli Keluarga terdiri daripada Hussin dan Halimah serta anak-anaknya seramai 10 orang (6 lelaki, 4 perempuan). Keluarga Hussin & Halimah merupakan sebuah keluarga yang besar yang dihiasi kegembiraan, keceriaan dan kejayaan serta keberkatan. Merupakan salah satu keluarga contoh di kampung tersebut.

HUSSIN & HALIMAH

HUSSIN & HALIMAH

KELUARGAKU

KELUARGAKU

KAWAN-KAWAN