Kalimah "ALLAH" Pada Batang Rambutan Kat Kebun

Disediakan Oleh: Keluarga Hussin dan Halimah Saturday, May 15, 2010
Sedikit ingin san kongsikan pengalaman ketika balik ke kampung ialah perkara yang agak menarik iaitu terdapat kalimah "ALLAH" pada batang rambutan. Mulanya san diberitahu oleh abe Nik tentang apa yang dilihat olehnya dan kak mah kat kebun. Kak mah balik ceritakan kat rumah, kebetulan hari tersebut adalah tender getah. Untuk meyakinkan lagi mek ayah, san dan keluarga, abe nik pergi balik ke pokok tersebut dan menangkap beberapa keping gambar. Selepas kerja-kerja tender getah, san bersama mek, kak ti, kak mah, abe nik pergi melihat sendiri pokok tersebut. Amat menabjukkan kerana tulisan tersebut begitu jelas. Tulisan tersebut terhasil daripada kulit pokok. Berikut merupakan gambar yang sempat san ambil..
Memandangkan kulit rambutan jenis bertompok-tompok putih, ia sangat jelas kerana kulit itu gelembung kehitaman di bawah kulit putih..

Semua kejadian yang pelik-pelik atas izin Allah. Ini antara salah satu dari banyak-banyak tanda kekuasaan Allah..


Daripada:
Hafsan&Ashiah

3 Responses to Kalimah "ALLAH" Pada Batang Rambutan Kat Kebun

  1. MaranDaily Says:
  2. Kalimah Allah kini ditemui di mana2 sahaja...
    benda yg pelik semakin banyak...
    semoga Hati kita membentuk kalimah Allah...
    Malah dalam apa jua sekalipun kita mengingati Allah...
    Moga Kita tergolong daripada pejuang2 Agama Allah...

    Shamsueri Sekeluarga

     
  3. Jo & Fatehah Says:
  4. Jo & Isteri masa balik hari jumaat lepas dapat makluman jgk tntang ni. jadi sebab nak kepastian, Jo pun bawa la Fatehah n Kak ti untuk pergi lihat sendiri tntg kalimah Allah yang dijumpai di dahan pokok rambutan. maklumla, nak kepastian benda yg jarang dijumpai. Bila jo sampai dan cuba teliti betul2 pada kesan tulisan tu, jo yakin yg bnda tu asli krna tdk ada kesan org torehkan, atau di sapu. tapi dia kesan dari kulit yg brtukar wrna dan drpd situ, isi kayu seakan menggelembung keras mmbntuk kalimah Allah secara jelas. Makin bnyk prkara2 pelik berlaku. Moga kita sama2 mmperingati Allah setiap masa senang n susah..

     
  5. Duniaku Says:
  6. boleh masuk TV3 ni... :)
    Semuanya Kuasa Allah S.W.T.
    Setiap yang terjadi, ada hikmahnya.

    sempat la kas & za tengok bila balik nanti.

     

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TAJUK & CERITA TERKINI

TABUNG KELUARGA


Komen Terkini

Get This Recent Comment Widget!

TENTANG KAMI

My photo
Keluarga Hussin dan Halimah, berasal di Kampung Btg.Gedik Gual Ipoh, Tanah Merah Kelantan. Ahli Keluarga terdiri daripada Hussin dan Halimah serta anak-anaknya seramai 10 orang (6 lelaki, 4 perempuan). Keluarga Hussin & Halimah merupakan sebuah keluarga yang besar yang dihiasi kegembiraan, keceriaan dan kejayaan serta keberkatan. Merupakan salah satu keluarga contoh di kampung tersebut.

HUSSIN & HALIMAH

HUSSIN & HALIMAH

KAWAN-KAWAN