Pemanduan Dari Kangar Perlis Ke Johor Bahru

Disediakan Oleh: Keluarga Hussin dan Halimah Tuesday, May 18, 2010
Sebelum memulakan suatu perjalanan yang agak jauh bagi san. Perkara utama yang diberi penekanan adalah kaedaan prestasi kereta adalah yang terbaik. San akan buat peperiksaan sendiri kaedaan kereta. Jika kaedaan masih belum memuaskan hati, San akan bawa kereta tersebut kepada yang lebih pakar. Mungking perkara-perkara ringan dan biasa san akan periksa dan buat sendiri. Perkara-perkara berat san akan buat kat bengkel.
 
 
 
 
Selepas tangan-tangan berminyak menyentuh, kereta ini akan dibasuh sepenuhnya. Agar kelihatan bersih dan berkilat.


 

 Hantar Ashiah ke Lapangan Terbang Kepala Batas, Kedah.

Seawal 6.30 pagi, San bersama Mak, Pak bersiap-siap untuk menghantar Ashiah ke Lapangan Terbang Kepala Batas. Beliau akan turun ke Lapangan Terbang KL(LCCT) untuk bertolak ke Acheh. Alhamdulillah, kami tiba awal. Sempat kami berehat-rehat sekejap.

Kami menunggu sehingga kapal terbang berlepas. Selepas itu, selepas berbincang dengan mak dan pak. San meneruskan perjalanan ke Johor. Dalam perjalanan pulang, sempat san singgah ke rumah Abe Pu dan Kak Norma. Sempat rehat dan makan di sini.

Berehat di Rumah Kak Norma dan Abe Pu

Selepas makan dan sembang-sembang, San diberitahu oleh kak Norma bahawa pada dahan pokok Pauh di depan rumahnya juga ada tertulis kalimah "Allah". Jika diperhatikan memang jelas tulisan tersebut. Subhanallah. Makhluk Allah taskhil(mgigatkan) kita agar sentiasa igatkan Allah. Berikut sedikit gambar yang sempat diambil.
Dari Perlis lagi, badan terasa tak berapa sihat. Selepas menelan ubat, rehat sekejap san teruskan perjalanan. Sampai di R&R Negeri Sembilan, berhenti rehat, solat, makan dan telan ubat. Badan terasa letih dan terus tido. Pukul 7pg keesokkan teruskan perjalanan. Alhamdulillah sampai juga di Johor. Deman juga sehari dua.

Ashiah sekarang sedang membuat elektif posting kat Acheh sehingga 13Jun ini. Semoga dia dan kawan-kawan seperjuangannya sentiasa dalam rahmat dan jagaan Allah. Untuk makluman juga pada 5 Jun ini, mak, pak, tok, wan dan adik beradik akan bertolak ke Tanah Suci untuk menunaikan Umrah. Seramai 8 orang dalam keluarga akan pergi. Sama-sama kita doakan untuk mereka.


Daripada:
Hafsan&Ashiah

9 Responses to Pemanduan Dari Kangar Perlis Ke Johor Bahru

  1. Duniaku Says:
  2. Alhamdulillah..semoga san terus berjaya dalam bidang yang diceburi :)

     
  3. Anonymous Says:
  4. Alhamdulillah...Semuanya selamat.

    Letih tu, demam lagi. Tabiklah boleh bawa keta kecik jalan jauh2. Hmm rasanya San kena pakai BMW 5 series tu, tak pun Merce E class. Untuk kurangkan letih masa memandu.
    Semoga berjaya.

    Siifu

     
  5. (n_n), InsyaAllah.. hehe.. kalau ada org disebelah tak lah letih sangat.

     
  6. Anonymous Says:
  7. Sabaq je la...nanti tension dia kat sana nun.

    Hari ni merasa naik keta Merc E class tu. Syoknya walaupun jd penumpang jer...

    Siifu

     
  8. ok dah tu, dpt juga try.

     
  9. Duniaku Says:
  10. hebat3..

    mula2 jadi penumpang dulu a.saipu...
    nanti lama2 confirm jadi driver plak.. dalam erti kata yang lain...jadi pemilik plak.

     
  11. Anonymous Says:
  12. setia menunggu sape bli kete hi-class... nak test drive...
    w/b/m/p... hamba pernah diherdik oleh "orang kaya" kerana minta test drive untuk kali ke dua... sampai sekarang serik untuk naik keretanya...
    ayatnye lebih kurang...
    "tokke nok g situ pon nok guno keto ..., keto mu tok leh gi ko..." sedih...

    shamsueri@pahang

     
  13. Duniaku Says:
  14. to a.syam..biasalah, sifat & perangai majoriti org kaya mmg macam tu.

    The best way...kita kena terus berusaha utk buktikan pada org2 kaya yang kita mampu berjaya.

    skrg mek & ayah dah berjaya beli hi-class kete.. mabye second is A.saipu or Hafsan kot..

    Kas lambat lagi..maybe >7th lagi..kena settle and selesaikan Spectra ni dulu.

     
  15. san tok tahu lagi,isteri dok belajar. Bila habis, suaminya pula belajar, pah tu isterinya pula sambung belajar. InsyaAllah, kita semua dididik oleh mek ayah erti kesusahan dan pernah mrasa susah payah dan penat lelah. Lebih2 adik beradik yg paling atas. San yg diperingkat adik akn bantu terdaya kepada abg dan kakak yg byk berkorbang pd waktu dulu utk pembelajaran adik2 dibawah sehingga tpaksa mgorbangkan plajaran sendiri. Semoga kita semua mjadi insan yg bsyukur dan sentiasa btakwa kpd Allah. Kita akan saling bantu membantu. Myedari bhwa harta dan diri ini milik Allah. Dgn adik beradik kita tak yah berkira. Kita sedia berkongsi.

     

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TAJUK & CERITA TERKINI

TABUNG KELUARGA


Komen Terkini

Get This Recent Comment Widget!

TENTANG KAMI

My photo
Keluarga Hussin dan Halimah, berasal di Kampung Btg.Gedik Gual Ipoh, Tanah Merah Kelantan. Ahli Keluarga terdiri daripada Hussin dan Halimah serta anak-anaknya seramai 10 orang (6 lelaki, 4 perempuan). Keluarga Hussin & Halimah merupakan sebuah keluarga yang besar yang dihiasi kegembiraan, keceriaan dan kejayaan serta keberkatan. Merupakan salah satu keluarga contoh di kampung tersebut.

HUSSIN & HALIMAH

HUSSIN & HALIMAH

KAWAN-KAWAN