Tags:

DEMI MASA

KOLEKSI CERITA

BONDA

BONDA
HALIMAH BINTI ABDULLAH

WE LOVE TOK GURU

BlogMalaysia.com

LOKASI ONLINE

Promosi Takaful

BLOG KAWAN

Pemimpin

BALIK KAMPUNG...OOO....BALIK KAMPUNG...

Disediakan Oleh: Keluarga Hussin dan Halimah Monday, June 29, 2009
Esok (30 Jun 2009) selepas habis kerja, kas akan pulang ke kampung untuk bercuti selama beberapa hari sebelum datang (1 - 3 Julai 2009) dan pergi ke Kursus Induksi Asas di Melaka pada 5 Julai 2009 (Ahad). So kas balik ni pun untuk berehat dan tenangkan fikiran. Selain dari tu, kas balik ni pun sebab nak tengok ayah kas yang baru lepas operate mata. So nak balik melawat ayahanda tercinta dan melihat ibunda tersayang.



Selain daripada melawat ayahanda and bersua dengan ibunda. Kat kampung macam-macam aktiviti yang boleh dibuat antaranya ialah:-

A) MASUK KEBUN

Kat kampung, family kas ada kebun durian dan kebuh buah dokon.... so balik ni gerenti leh makan buah sebab sekarang musim durian. Bestnya...tak sabar-sabar nak makan buah durian yang best dan lazat tu.

B) KOLAM MANDI

Masa balik kampung hari tu sempat jugak kas mandi kolam yang dibina oleh Ayahanda. Balik esok tak pasti kolam tu masih boleh digunakan untuk mandi ataupun telah dimasukkan ikan keli. So, kalu dah ada ikan keli..jawapnya tak leh la nak mandi manda lagi.

C) TANAMAN SAYUR & LAND ROVER

Balik kampung nanti, kas leh naik land rover ayahanda...tapi tak pandai nak drive. Then p masuk kebun sayur sayuran yang ditanam oleh ayahanda. Masak kari terung...gerenti best. Nyum-Nyum tambah nasi nanti.


D) TENGOK AYAM PELIHARAAN JA & JO

Nanti boleh la kas p tengok and melawat ayam yang dipelihara oleh Ja & Jo.. Harap-harap dah membesar dan sihat walafiat, baru la dapat untung banyak nanti.

E) MAIN DENGAN BURUNG PUYOH

Kas mengidam nak makan telur puyoh..best dapat makan burung puyoh yang kecil and cute tu. Sekali telan terus habis..tak macam telur ayam yang besar.

F) MEMANCING DI KOLAM


Di kampung, family kas ada dua biji kolam. Dua2 biji kolam tu ada pulau di tengah2nya. So kebiasaanya di kolam inilah tempat ahli keluarga berkumpul dan berkhelah sambil menangkap ikan. Best tau coz banyak ikan besar2 kat dalam kolam tu.

Sekian, doakan kas agar selamat pulang ke kampung. Drive alone. Kas akan bertolak selepas abis kije...dijangka akan sampai ke kampung pada pukul 3 - 4 pagi.

Daripada:
Mohd Kasturi

0 Responses to BALIK KAMPUNG...OOO....BALIK KAMPUNG...

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TAJUK & CERITA TERKINI

TABUNG KELUARGA


Komen Terkini

Get This Recent Comment Widget!

TENTANG KAMI

My photo
Keluarga Hussin dan Halimah, berasal di Kampung Btg.Gedik Gual Ipoh, Tanah Merah Kelantan. Ahli Keluarga terdiri daripada Hussin dan Halimah serta anak-anaknya seramai 10 orang (6 lelaki, 4 perempuan). Keluarga Hussin & Halimah merupakan sebuah keluarga yang besar yang dihiasi kegembiraan, keceriaan dan kejayaan serta keberkatan. Merupakan salah satu keluarga contoh di kampung tersebut.

HUSSIN & HALIMAH

HUSSIN & HALIMAH

KAWAN-KAWAN