Tags:

DEMI MASA

KOLEKSI CERITA

BONDA

BONDA
HALIMAH BINTI ABDULLAH

WE LOVE TOK GURU

BlogMalaysia.com

LOKASI ONLINE

Promosi Takaful

BLOG KAWAN

Pemimpin

PERBARISAN TAMAT LATIHAN PERAJURIT MUDA

Disediakan Oleh: Keluarga Hussin dan Halimah Monday, June 1, 2009
Pada 11hb April 2009, Wan (suami kepada Siti Hamidah) terlibat dengan Perbarisan Tamat Latihan Perajurit Muda di Port Dickson. Pada majlis tersebut, kas bersama-sama Mek, Ayah, Ja, Jo, Midah dan anaknya datang ke Port Dickson untuk meraikan kejayaan Wan yang berjaya tamat latihan dalam bidang askar selepas berbulan-bulan dalam latihan.
Family kas datang dari kampung pada 10hb April 2009 dan menetap dan menginap di rumah kas di Kelana Jaya. Keesokan paginya (11hb Apirl 2009), kas dan family bertolak dari KL pada pukul 4.30pagi kerana tak nak terlewat sampai. Lagipun kas dan family tak tau jalan nak ke tempat majlis diadakan. So bertolak awal untuk curi masa kalu tersesat nanti. Akhirnya, alhamduillah kas dan family selamat sampai walaupun terpaksa makan buah langsat jugak.

Majlis tersebut berlangsung pada pukul 8pagi. So dapatlah kas tengok diaorg berkawad, berbaris dan sebagainya. Memang bergegar bila kontigen2 ni buat kawad kaki. So, kitaorg cubalah untuk mengenalpasti wan di dalam barisan kawad tu.....punyalah susah nak cari dan nak kenalpasti sebab baju sama, kulit pun sama, ketinggian pun sama..pendek kata semua sama.. sekali tengok, dua kali tengok memang tak leh nak kenalpasti.

Setelah sekian lama adik kas (Siti Hamidah) tidak bersua dan bertemu dengan suaminya yang tercinta. So masa tersebut, diisi sepenuhnya untuk dia bersua, bertemu, berbicara dan melepaskan rindu yang terpendam bersama-sama suaminya.

Suaminya terpaksa berjauhan demi mencari rezeki untuk isterinya dan anaknya yang tercinta. Semoga hidup mereka akan diberkati oleh Ilahi dan dimurahkan rezeki yang berlipat ganda dan dihiasi kegembiraan dan keceriaan yang berpanjangan oleh-Nya.

Ditulis oleh:
Mohd Kasturi

1 Response to PERBARISAN TAMAT LATIHAN PERAJURIT MUDA

  1. Alhamdulillah, tamat jgk latihan wan..

     

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TAJUK & CERITA TERKINI

TABUNG KELUARGA


Komen Terkini

Get This Recent Comment Widget!

TENTANG KAMI

My photo
Keluarga Hussin dan Halimah, berasal di Kampung Btg.Gedik Gual Ipoh, Tanah Merah Kelantan. Ahli Keluarga terdiri daripada Hussin dan Halimah serta anak-anaknya seramai 10 orang (6 lelaki, 4 perempuan). Keluarga Hussin & Halimah merupakan sebuah keluarga yang besar yang dihiasi kegembiraan, keceriaan dan kejayaan serta keberkatan. Merupakan salah satu keluarga contoh di kampung tersebut.

HUSSIN & HALIMAH

HUSSIN & HALIMAH

KAWAN-KAWAN