Tags:

DEMI MASA

KOLEKSI CERITA

BONDA

BONDA
HALIMAH BINTI ABDULLAH

WE LOVE TOK GURU

BlogMalaysia.com

LOKASI ONLINE

Promosi Takaful

BLOG KAWAN

Pemimpin

PROJEK AYAM MENJADI PILIHAN JA & JOE SEMASA CUTI

Disediakan Oleh: Keluarga Hussin dan Halimah Sunday, June 21, 2009
Setelah tamatnya pengajian diploma di sebuah Kolej Islam Ja & Jo mula membuat perancangan untuk mengisi masa cuti semasa di kampung sambil membantu ayah dan Mek. Pemeliharaan ayam antara yang menjadi pilihan kerana banyak peralatan dan reban ayah sudah ada walaupun terpaksa baiki beberapa benda kerana reban yang ditinggalkan lama.
Beberapa peracangan dibuat untuk menjadikan pemeliharaan ini lebih bersistemetik walaupun secara kecilan. Pemeliharaan dibuat dengan cara sistem gilir untuk menembusi pasaran tempatan dan mengelakkan bekalan putus kepada peruncit dan pembeli serta mewujudkan pelanggang tetap.

2 Jun Ayam peringkat pertama dimasukkan, ayam peringkat ini sebagai peringkat untuk belajar dan ujikaji. 200 ekor anak ayam daging dan 30 ekor anak ayam kampung dimasukkan dan dijaga.


16 Jun pula ayam peringkat ke2 dimasukkan dengan penambahan jumlah hingga 250 ekor dan akan disusuli pada peringkat ke 3 yang mungkin lebih banyak dari sebelum ini. Insyaallah pada hari raya ini akan mengambil tempahan untuk majlis-majlis perkahwinan terutama di kawasan tanah Merah dan Kelantan amnya dengan harga yang berpatutan walaupun rata-rata tempat harga naik.

isediakan oleh:

Ja & Joe

0 Responses to PROJEK AYAM MENJADI PILIHAN JA & JOE SEMASA CUTI

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TAJUK & CERITA TERKINI

TABUNG KELUARGA


Komen Terkini

Get This Recent Comment Widget!

TENTANG KAMI

My photo
Keluarga Hussin dan Halimah, berasal di Kampung Btg.Gedik Gual Ipoh, Tanah Merah Kelantan. Ahli Keluarga terdiri daripada Hussin dan Halimah serta anak-anaknya seramai 10 orang (6 lelaki, 4 perempuan). Keluarga Hussin & Halimah merupakan sebuah keluarga yang besar yang dihiasi kegembiraan, keceriaan dan kejayaan serta keberkatan. Merupakan salah satu keluarga contoh di kampung tersebut.

HUSSIN & HALIMAH

HUSSIN & HALIMAH

KAWAN-KAWAN