Tags:

DEMI MASA

KOLEKSI CERITA

BONDA

BONDA
HALIMAH BINTI ABDULLAH

WE LOVE TOK GURU

BlogMalaysia.com

LOKASI ONLINE

Promosi Takaful

BLOG KAWAN

Pemimpin

Disediakan Oleh: Keluarga Hussin dan Halimah Friday, June 12, 2009
Selepas seminggu berkursus (8-12 Jun 2009), di sini kas nak melaporkan perkara-perkara yang telah berlaku sepanjang tempoh seminggu menyertai kursus induksi di AKMAL Melaka.

Pada hari pertama (8/6/09) dan kedua (9/6/09), aktiviti induksi dalam kumpulan atau Latihan Dalam Kumpulan telah dilaksanakan. Pelbagai aktiviti dilakukan secara berkumpulan seperti pembentangan berkumpulan, membentuk bendera, logo, moto, etika dan tag kumpulan, menyeberangi sungai yang ada buaya, melukis dengan mata tertutup dan sebagaianya. Aktiviti ini boleh dilihat di dalam gambar-gambar yang diletakkan di bawah.





Selepas dua hari penat membuat LDK, maka hari ketiga (10/6/09) ceramah bermula. Dan hari keempat (11/6/09) slot public speaking bermula. Setiap peserta kursus kena buat pengucapan awam di depan dengan tajuk yang telah diberikan.


Kemudian, tajuk-tajuk tugasan individu dan berkumpulan telah diterima. Sebanyak 2 tugasan individu dan 3 tugasan berkumpulan yang perlu disiapkan dan dihantar sebelum tamat kursus. Hari kelima (12/06/09) bermulalah kuliah mengenai Perintah Am, Pekeliling dan Dasar-Dasar Kerajaan. Di hari itu juga, kumpulan kas membuat perbincangan untuk mengagihkan tugas bagi tugasan kumpulan.





Aktiviti dalam kursus ni betul-betul pack. Penat rasanya. Setiap kali kuliah, rasa mengantuk. Pelbagai aktiviti yang dilaksanakan dalam kursus ni iaitu kuliah, ceramah, tugasa,n sukan, khidmat masyarakat dan exam.

Sekian sahaja berita dari Melaka. Kas akan melaporkan perkembangan terkini di sini. Masih ada dua minggu lagi untuk habiskan kursus induksi. Kas bz sikit coz nak kena siapkan tugasan individu dan berkumpulan.

Disediakan oleh: Mohd Kasturi

1 Response to

  1. shamsuri Says:
  2. fuyo...
    bestnya...
    walaupun dah x blajar lagi...
    suasana belajar masih ada...
    itulah namanya...
    belajar sepanjang hayat...
    :-)

     

Post a Comment

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

TAJUK & CERITA TERKINI

TABUNG KELUARGA


Komen Terkini

Get This Recent Comment Widget!

TENTANG KAMI

My photo
Keluarga Hussin dan Halimah, berasal di Kampung Btg.Gedik Gual Ipoh, Tanah Merah Kelantan. Ahli Keluarga terdiri daripada Hussin dan Halimah serta anak-anaknya seramai 10 orang (6 lelaki, 4 perempuan). Keluarga Hussin & Halimah merupakan sebuah keluarga yang besar yang dihiasi kegembiraan, keceriaan dan kejayaan serta keberkatan. Merupakan salah satu keluarga contoh di kampung tersebut.

HUSSIN & HALIMAH

HUSSIN & HALIMAH

KAWAN-KAWAN